Dobre rady

Warto wiedzieć

środa, 02 styczeń 2019 10:54

Suplementy na niepogodę

Oceń ten artykuł
(1 głos)
Suplementy na niepogodę
   
|||| |||| ||||

Wraz z nadejściem zimowych dni zwiększa się ryzyko spadku formy i zapadnięcia na infekcję. Co robić, by przetrwać ten czas w pełnym zdrowiu i nie być zmuszonym do ograniczenia aktywności?

Suplementy na niepogodę

Podstawą dobrego zdrowia i samopoczucia jest bezsprzecznie wartościowe odżywianie. W sezonie zimowo-jesiennym warto jednak zastanowić się nad suplementacją niektórych substancji, by wspomóc nasz organizm w walce z wszechobecnymi infekcjami. Ogrom dostępnych preparatów może zawrócić w głowie, a więc należy podejść do tematu z rozsądkiem i oddzielić te faktycznie przydatne od zbędnych.

Witamina D3 na dobre samopoczucie
Jesienią i zimą na niedobory tej witaminy w naszej szerokości geograficznej cierpią niemal wszyscy. Jest ona syntetyzowana w skórze dzięki słońcu, a w tym czasie naturalnie doświadczamy go mniej. Niestety, bardzo trudno uzupełniać ją za pomocą diety. Jej niedobór wiąże się ze złym samopoczuciem, zmęczeniem, brakiem energii - to objawy, które są przez nas zauważalne. Jednak braki tej witaminy mogą mieć także znacznie poważniejsze konsekwencje, takie jak nieprawidłowa mineralizacja kości czy choroby układu krążenia. Dlatego warto właśnie teraz zdecydować się na jej uzupełnianie. Dzienne dawkowanie powinno być dostosowywane indywidualnie, dlatego najlepiej skonsultować się z lekarzem.

Magnez na koncentrację
W tym sezonie borykamy się często ze spadkiem energii, wahaniem nastoju, chronicznym niewyspaniem. Znacznie trudniej nam się skoncentrować na pracy czy nauce. Aura i zmniejszona ilość światła powoduje, że częściej wspomagamy się kawą czy herbatą, co niestety wpływa na ilość przyswajanego magnezu, bardzo cennego dla nas pierwiastka. Częstymi objawami niedoborów, które powinny skłonić do działania jest drganie powiek, szybkie zmęczenie w czasie wysiłku fizycznego, problemy z wzięciem głębokiego oddechu (częste wzdychanie). Nie należy lekceważyć tych symptomów, gdyż przewlekły brak magnezu prowadzi do wielu schorzeń, np. arytmii, zakrzepów czy nadciśnienia tętniczego. Przy doborze suplementu zwróć uwagę na odpowiednią formę magnezu, łatwo przyswajalną. Najlepszym wyborem będą: cytrynian magnezu, chelat magnezu, taurynian magnezu i jabłczan magnezu. Warto też poszukać specyfiku z witaminą B6, dzięki temu pierwiastek będzie wchłaniany i magazynowany przez nasz organizm.

Probiotyki na odporność
Pamiętajmy, że właśnie teraz nasz układ immunologiczny działa na najwyższych obrotach, odpierając ataki niepowołanych drobnoustrojów. Aby go wspomóc, powinniśmy dostarczać mu probiotyków - mikroorganizmów, które wspierają działanie flory bakteryjnej jelit. A jak wiadomo, jelita mają ogromne znaczenie dla naszej odporności. Probiotyki znajdziesz w produktach mlecznych, takich jak kefiry, jogurty czy maślanki oraz kiszonych warzywach. Nie zawsze jednak możemy je spożywać, więc warto sięgnąć po preparaty z aptek. Sytuacją, w jakiej przyjmowanie probiotyków jest konieczne, jest antybiotykoterapia. Leki te powodują zniszczenie bakterii zarówno tych chorobotwórczych, jak i dobrych dla naszego organizmu. Bardzo istotne jest więc przyspieszenie odbudowania flory bakteryjnej. W przeciwnym razie narażamy się na duży spadek odporności.

Czytany 597 razy

© 2018 Drogerie Jasmin. All Rights Reserved.